Brocade biedt eerste gen 6 fibre channel-directors in de markt voor all-flash datacenters

Digitale transformatie op basis van opslaginnovatie vereist een modern opslagnetwerk

Amsterdam, 18 augustus 2016 – Brocade (NASDAQ: BRCD) introduceert de eerste Gen 6 Fibre Channel Directors voor bedrijfskritische opslag en hogere betrouwbaarheid in all-flash datacenters. In maart 2016 bracht Brocade de eerste Gen 6 Fibre Channel Switch op de markt; de nieuwe directors zijn een uitbreiding op de marktleidende positie van het bedrijf op het gebied van innovatieve en meest geïmplementeerde oplossingen voor Fibre Channel-opslagnetwerken. Met de nieuwe familie Brocade® X6 directors en de Brocade SX6 Extension Blade voor Fibre Channel, Fibre Connection (FICON) en IP-storagereplicatie, in combinatie met Brocade Fabric Vision- technologie, kunnen klanten hun always-on bedrijfsactiviteiten ondersteunen, een einde maken aan prestatieknelpunten, en inspelen op de eisen van digitale organisaties.

Bedrijven zetten volop in op digitalisering en zich aanpassen aan nieuwe workloads. Daarom hebben ze behoefte aan een modern opslagnetwerk dat zorgt voor meer bedrijfsflexibiliteit. Fibre Channel-fabrics is de meest gebruikte oplossing om organisaties te verbinden met hun kritische applicaties en data. 96 procent van de banken, verzekeringsmaatschappijen en retailers vertrouwt al op Fibre Channel als de meest betrouwbare netwerkinfrastructuur voor opslag. Gen 6 Fibre Channel biedt de digitale onderneming non-stop beschikbaarheid en de prestaties die nodig zijn voor grootschalige datacenters.

“Legacy-netwerken worden een knelpunt voor flashopslag, en dat gaat ten koste van de economische en prestatievoordelen van deze revolutionaire technologie”, zegt Jack Rondoni, vicepresident storage networking bij Brocade. “Brocade’s Gen 6 Fibre Channel-oplossingen benutten het volledige potentieel van de hedendaagse flashtechnologie en maken de volgende generatie flashopslag, gebaseerd op Non-Volatile Memory Express (NVMe), mogelijk. NVMe wordt de volgende ingrijpende verandering op het gebied van opslagtechnologie in het datacenter, en met Brocade Gen 6 Fibre Channel kunnen klanten NVMe naadloos integreren binnen hun fabrics.”

Netwerkautomatisering is de sleutel tot het moderniseren van datacenters. In een wereldwijd onderzoek onder CIO’s geeft 75 procent van de respondenten aan dat het netwerk invloed heeft op het behalen van bedrijfsdoelstellingen. Een gebrek aan netwerkautomatisering en integratie van het netwerk met andere IT-activiteiten zijn de grootste hindernissen in het profiteren van digitalisering.

Brocade loopt voorop in het automatiseren van opslagnetwerken met de eerste implementatie van RESTful API-support in Brocade Network Advisor. Deze complete oplossing voor network-lifecyclebeheer brengt de informatie van een organisatie samen in een simpele, eenvoudig te gebruiken command-and-control-applicatie. Het biedt een programmeerbare, webgebaseerde interface met standaard REST API’s voor het automatiseren van operationele taken als zoning, scripting en reporting. Daarnaast stellen standaard REST API’s klanten in staat de Brocade Fabric Vision-technologie te gebruiken om de gezondheid en prestaties van het netwerk fabric-breed eenvoudig te analyseren. Brocade is ook een belangrijke ondersteuner van de OpenStack-opslagcommunity. In deze rol draagt Brocade Fibre Channel-zonemanagement bij aan het OpenStack Cinder-project.

Nieuwe innovaties in Brocade Gen 6 Fibre Channel voor modernisering datacenters

Het Brocade Gen 6 Fibre Channel-portfolio combineert innovatieve hardware, Brocade Fabric Vision-technologie en baanbrekende geïntegreerde monitoring voor opslag-IO en prestaties van virtual machines (VM’s). Dit zorgt voor het hoogste niveau aan operationele stabiliteit in de markt, en een herdefiniëring van applicatieprestaties voor grootschalige bedrijfskritische opslag. Nieuwe innovaties in Brocade’s Gen 6 Fibre Channel-portfolio zijn onder andere:

• Brocade X6 Director-familie. De eerste Gen 6 Fibre Channel director-familie in de markt levert baanbrekende applicatieprestaties, bewezen betrouwbaarheid in datacenters, en verhoogde bedrijfsflexibiliteit voor het versnellen van toegang tot data, inspelen op veranderende eisen, en het ondersteunen van always-on bedrijfsactiviteiten. De Brocade X6-directors bieden tot 384 poorten met lijnsnelheden van 32-Gbps, en tot 32 UltraScale™ ICL-connectiviteitspoorten van 128 Gbps, met een totale systeembandbreedte van 16 Tbps. Baanbrekende 32 Gbps-prestaties versnellen de reactietijd van applicaties tot 71 procent ten opzichte van de vorige oplossing. Daarnaast maken de directors een einde aan knelpunten en bieden ze de volledige prestaties van flash- en next-generation NVMe-gebaseerde opslag.
  • Brocade SX6 Extension Blade. De Brocade SX6 extension blade voor Fibre Channel, FICON en IP-storagereplicatie, verplaatst sneller meer data en verbetert de beveiliging, zonder dat prestaties hieronder lijden. Met applicatiedoorvoer tot wel 80 Gbps per platform en lijnsnelheidencryptie is de Brocade SX6 ontworpen voor de meest veeleisende omgevingen. Deze speciaal gebouwde oplossing biedt hoogwaardige betrouwbaarheid met 32 Gbps Fibre Channel- en 1/10 GbE IP-opslagreplicatie over 1/10/40 GbE IP-WAN-verbindingen om de almaar toenemende groei van dataverkeer tussen datacenters bij te kunnen benen.
  • Brocade Fabric Vision Technology met IO Insight. De Fabric Vision-technologie maakt een eind aan de traditionele beperkingen van netwerkmonitoring met de introductie van IO Insight: de enige geïntegreerde netwerksensor in de markt voor dieper inzicht in de IO-prestaties van de opslaginfrastructuur. Dit verbeterde inzicht maakt snelle identificatie van verminderde applicatieprestaties op host- en opslaglagen mogelijk, waardoor problemen sneller opgelost kunnen worden. IO Insight monitort IO-prestaties en -gedrag proactief, voor een optimaal inzicht in mogelijke problemen en het behoud van serviceniveaus.
  • Brocade Fabric Vision Technology met VM Insight. De Fabric Vison-technologie biedt VM Insight dat zorgt voor optimaal end-to-end inzicht in de opslagprestaties van individuele VM’s. Deze functie optimaliseert VM-prestaties en -beschikbaarheid in gevirtualiseerde datacenters. VM Insight gebruikt VM-tagging, gebaseerd op standaarden, om monitoring van applicatieprestatieproblemen op VM-niveau te kunnen uitvoeren in een Gen 6 Fibre Channel SAN. Met deze informatie kunnen storagebeheerders basis-applicatieprestaties vaststellen. Zo zijn ze in staat afwijkingen te identificeren en kunnen ze de infrastructuur finetunen om te voldoen aan doelstellingen voor wat betreft serviceniveaus. VM Insight maakt ook snelle koppeling met andere Fabric Vision-metrics mogelijk, zodat de oorzaak van problemen bepaald kan worden vóórdat de activiteiten hierdoor worden beïnvloed.

“Digitale transformatie stelt bedrijven in staat superieure klantervaringen te bieden. Dat is niet mogelijk zonder een moderne en flexibele IT-infrastructuur die klanten sneller dan ooit informatie levert”, zegt Bob Madaio, vicepresident marketing Infrastructure Solutions, bij Hitachi Data Systems, dat het portfolio van Brocade Gen 6-directors, -blades en -switches per direct levert. “Door de combinatie van het flashportfolio van Hitachi met Brocade’s Gen 6-directors, -blades en -switch kunnen bedrijven hun activiteiten transformeren en data aanzienlijk sneller naar klanten brengen, zodat zij krijgen wat ze willen, wanneer ze het willen.”

Veel ondersteuning in de markt door partners van Brocade, flash-vendoren en marktanalisten

• Bedrijven over de hele wereld staan op een keerpunt en kiezen flash de facto voor hun datacenters. Daarom heeft EMC 2016 uitgeroepen tot ‘The Year of All Flash’ voor primaire opslag. EMC voert deze transformatie aan met Unity, VMAX All Flash, XtremIO en DSSD, die zorgen voor spectaculaire prestaties. Maar om hiervan te kunnen profiteren, moeten de prestaties van het opslagnetwerk gelijke tred houden met de storage-arrays. Je verwacht immers ook niet dat een Ferrari de topsnelheid haalt als je ermee op een onverharde weg rijdt. De introductie van Brocade’s 32 Gbps-directors breidt EMC’s aanbod in 32 Gbps uit voor onze enterpriseklanten, waarmee ze de netwerkfunderingen kunnen leggen voor een toekomst met flash”, zegt Peter Smails, vicepresident productmarketing, Core Technologies Division, EMC Corporation.

• “In het huidige tijdperk met zijn data-explosie staat de lancering van Brocade Gen 6 Fibre Channel-directors voor een grote versnelling van data-uitwisseling – essentieel voor het verbeteren van de efficiëntie van de datacenters van enterprises. Brocade en Huawei hebben samen geïnnoveerd en all-flash en active-active-opslagoplossingen ontwikkeld. We blijven onze samenwerking in opslagnetwerkconvergentie en intelligente bedrijfsvoering en onderhoud versterken, en klanten betrouwbare, efficiënte en intelligente IT-oplossingen leveren”, zegt Zhao Chunhui, vicepresident Storage Product Line van Huawei.

• “Brocade’s datacenterfabrics en Fibre Channel-oplossingen zijn de perfecte aanvulling op ons aanbod van voorspelbare flashopslag. Met de Brocade Gen 6 Fibre Channel-oplossingen kunnen we onze klanten helpen zich aan te passen aan de veranderende eisen van een always-on bedrijfsomgeving”, zegt Dan Leary, vicepresident corporate development, solutions and alliances van Nimble Storage.

• “Nu organisaties zich blijven bewegen richting hogere VM-dichtheden voor het snel implementeren van nieuwe applicaties, hebben ze moderne opslagnetwerken nodig die lineair schaalbaar zijn en de prestaties leveren om duizenden gebruikers te ondersteunen. VMware-oplossingen met Brocade Gen 6 Fibre Channel zorgen voor voorspelbare prestaties, betrouwbaarheid en schaalbaarheid met end-to-end-inzicht in zeer gevirtualiseerde applicatiedataflows, zodat voldaan kan worden aan service level agreements”, aldus Howard Hall, senior director, Global Technology Partnering Organization van VMware.

Beschikbaarheid
Brocade X6-directors en Brocade SX6-extension blades zijn vanaf nu beschikbaar via Brocade, zijn channelpartners en Brocade OEM-partners. Brocade Network Advisor en IO Insight zijn eveneens per direct beschikbaar. VM Insight is als onderdeel van de Fabric Vision-technologie beschikbaar vanaf de eerste helft van 2017.

Extra bronnen

Over Brocade

De netwerkoplossingen van Brocade (Nasdaq: BRCD) transformeren de netwerken van wereldwijde, toonaangevende organisaties in platformen voor bedrijfsinnovatie. Met oplossingen die publieke en private datacenters en het netwerk omspant, is Brocade marktleider in de overgang naar New IP-netwerkstructuren voor modern digitaal zakendoen.  (www.brocade.com)

© 2016 Brocade Communications Systems, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Brocade, Brocade Assurance, het B-wing-symbool, ClearLink, DCX, Fabric OS, HyperEdge, ICX, MLX, MyBrocade, OpenScript, VCS, VDX, Vplane, en Vyatta zijn geregistreerde handelsmerken; Fabric Vision is een handelsmerk van Brocade Communications Systems, Inc., in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere genoemde merken, producten of dienstnamen zijn mogelijk handelsmerken van anderen.

Informatie gebaseerd op IHS Technology SAN en Converged Data Center Network Equipment Market Tracker – Regional, Q2 2016. De informatie bekrachtiging van Brocade Communication Systems. Uitspraken op basis van deze resultaten gebeurt op risico van de derde partij. Ga voor meer details naar WWW.TECHNOLOGY.IHS.COM.